Iz NA(R)VIKe: Zbog ovoga se isplati živjeti tri mjeseca u mraku

Svega mjesec dana trebalo mi je da pronađem razlog zbog kojeg bih mogla ostati u Narviku i duže od već potpisanih devet mjeseci. Sinoć oko pola noći izašla sam u šetnju s Davidom i Lucile s namjerom da uživamo u polarnoj svjetlosti koja je baš te vedre i užasno hladne večeri trebala biti izrazito jaka. I što da vam kažem, hipnoza još nije prestala. Iako zbog hladnoće nisam osjećala prste na nogama, preko sat vremena stajala sam na vrhu brežuljka i buljila u prošarano nebo nad Narvikom. Gledajući auroru borealis pomislila sam ‘e zbog ovoga se isplati provesti tri mjeseca u mraku’.

Lucile ja i David za vrijeme aurore borealis (jedina pristojna slika na kojoj ne izgledamo kao duhovi)

Našli se Bosanka, Francuskinja i Čeh s kamerom na vrhu brda.. ovo zvuči kao početak nekog vica, a kako smo se ponašali, tako je nekako i izgledalo. Mene je taj dan uhvatio neki ludi smijeh pa sam bila izrazito dobro raspoložena, a uskoro sam zarazila i ostalo dvoje. Kad smo namjestili stativ i postavili kameru, shvatili smo da nismo sami na brdu. Pored nas je stajao, vjerojatno, profesionalni fotograf koji je jedini znao što radi. Odmah sam se dogovorila s Davidom, pošto smo bili skeptični u Luciline fotografske sposobnosti, kako ću pred kraj večeri lika oboriti, a on će mu uzeti kameru – da se osiguramo.

U međuvremenu se na nebu pojavila auroralna korona, a do tada statične zelene linije počele su plesti i miješati se s ljubičastim tonovima. Zanijemili smo i kao skamenjeni gledali u čudnovate svjetlosne tvorevine iznad nas.

Trajalo je to nekih pola sata, a ja sam naravno u aurori prepoznala svoje omiljene životinje zmije. Bila sam ushićena jer sam otkrila da su mi Norvežani lagali i da u Narviku postoje zmije, samo što ne žive u kamenjaru ili na zemlji kao kod nas. Nakon te izjave Čeh mi je rekao ‘znaš, ti si jedna jako posebna djevojka’, što nisam trebala shvatiti kao kompliment.

Na red je došlo slikanje, zbog čega smo ponovno počeli umirati od smijeha. Lucile je od mene i Davida zahtijevala da se ne mičemo dok nas slika kako bi fotografija

bila dobra, odnosno prihvatljiva po francuskim mjerilima. Nema šanse da ja budem mirna ili da se ne nasmijem kad to netko od mene traži. Svaki put kad smo stali ispred kamere i kad bi nam ona rekla da mirujemo, ja sam se počela tresti od smijeha zbog čega na slikama izgledamo kao duhovi. Mislim da fotograf do nas nije bio oduševljen bukom koju smo stvarali dok je on pokušavao uhvatiti pravi kadar.

Nakon više od sat vremena divljenja, uzdaha i smijeha, svjetlost je počela jenjavati, a na brdo je izbio Bernhard, naš četvrti cimer. Naravno da smo okrivili Austrijanca kako nam je otjerao auroru i uništio romantičnu večer. Pokušala sam mu objasniti da sam vidjela zmije koje su plesale po nebu, međutim nikako ga u to nisam mogla uvjeriti. Ako je Lucile napravila dobar posao, onda imam dokaz pa se ne moram prepirati s austrijskim slikarom (nadimak koji smo dali Bernhardu, a odnosi se na Hitlera). No bili smo toliko ljubazni da smo i njega jednom uslikali pa da ima uspomenu, iako ne tako dobru kao mi.

Na kraju ipak nismo napali fotografa jer smo bili zadovoljni s par Lucilinih uradaka, a kad je aurora skoro nestala i kad su nam se noge sledile, krenuli smo u svoju plavu kućicu kako bi se što prije zalijepili za radijatore.

Doviđenja draga aurora, nadam se da ćeš nam uskoro opet doći u posjetu jer definitivno želim ponovno uživati u tvojoj prisutnosti.

Bez riječi zurim u polarnu svjetlost i ne mogu vjerovati svojim očima
Oglasi

2 thoughts on “Iz NA(R)VIKe: Zbog ovoga se isplati živjeti tri mjeseca u mraku

Komentiraj

