IZ NA(R)VIKe: U plavoj kući kao u Big Brotheru

Kad prepričavam prijateljima ili obitelji svoje doživljaje, često mi prođe kroz glavu kako mi trenutno život izgleda kao u Big Brotheru. Naravno bez kamera i s puno manje seksa, a ni naša plava kuća nije ‘napucana’ kao ono čudo u kojem borave kandidati tog popularnog showa. E da, još jedna bitna razlika, IQ mojih sustanara nije niži od zbroja znamenki njihovih godina, što ne mogu sa sigurnošću tvrditi za ove šarlatane koje trenutno možete pratiti na svojim ekranima.

Sreća nisam u mogućnosti gledati TV, ali tu i tamo mi na Facebooku izleti naslov poput ‘Ovaj zadovoljio ovu’, ‘Potukle se kandidatkinje’ i slično… stoga bar djelomično imam predstavu koja se ekipa ove godine okupila pod istim krovom.

Fotografija plave kuće snimljena početkom rujna, dok je još bilo sunca 😦

Prvo odustajanje i napuštanje plave kuće

Vidite u našoj plavoj kući (zovemo je ‘blue house’ zbog fasade i je jako popularna lokacija u Narviku, jer nema tko u njoj bar jednom nije zatulumario) još uvijek boravi sedam stanara, no ne zadugo. Ovog tjedna očekuje nas prvo ispadanje, bez da smo morali ikoga nominirati. Naime, danas nam je Estonka obznanila da odustaje od projekta i da u četvrtak ide nazad u svoju zemlju. Razlog nam nije otkrila, ali sumnjam na neposrednu blizinu polarne noći jer već sad nas tama obavije oko 16 sati. Ili se jednostavno nije uklopila.

Kad sam rekla svojima kako ćemo uskoro biti kraći za jednog člana, majka mi se već ponadala kako ću i ja uskoro odustati. Ma kakvi! Hrabro koračam u razdoblje tame i hladnoće jer nisam ja džaba nešto najbliže što je moj otac mogao dobiti umjesto sina. Idem do kraja!

Motivacijske poruke koje su ostavljali bivši volonteri kako bi ostali lakše prebrodili odvojenost od kuće, razdoblje tame i hladnoće. Nadam se da pomaže jer WINTER IS COMING 🙂

Nikad ne znaš tko je s tobom u kući

No, vratimo se na način života i ustroj u plavoj kući. Iako nas oficijalno živi sedmero na adresi Rombaksvelen E6, 8517 Narvik (adresu sam napisala u slučaju da mi nešto želite poslati) rijetko da je prošla koja noć da nas je samo sedmero prespavalo ovdje. Rekord drži jedan vikend krajem rujna kad nas je tu ‘živjelo’ 12-ero. Armenac ima curu Ruskinju koja je tu ponekad i po par dana da mi ne primijetimo, bivši volonteri ako dovode momke ili djevojke u posjetu, koriste se našim sobama jer imamo dosta prostora, a mi smo voljni svima pomoći. A i kako partijamo često, oni koji potegnu malo više znaju spavati po našim kaučevima.

Kad smo se dotakli teme partijanja, bio bi red da malo podrobnije opišem dogovore za tulume. Ponekad se prepustimo norveškom planiranju pa najavimo tjedan dana prije da se, primjerice, u petak održava tulum u plavoj kući, no nekad se i mi sami iznenadimo kad shvatimo da je party u kući bez našeg znanja. Vidite ‘blue house’ je stekla reputaciju kao izvanredna lokacija za tulumarenje i mi se trudimo njegovati takav imidž. Stoga se zna dogoditi da ljudi nenajavljeno i nepozvano ulaze u kuću s alkoholom u rukama i kreću piti. Pa ne možemo onda biti bezobrazni kad imamo goste. Odmah se pozove ostatak ekipe i ako ne s alkoholom, onda se bar družimo pijući kavu ili čaj. No nikako da provedemo vikend sami.

Samo jednom sam bila šokirana jer sam ušla u kuću nakon tečaja norveškog jezika i ugledala dvije nepoznate cure u dnevnom boravku kako lakiraju nokte te uređuju jedna drugu. Doznala sam da su prijateljice od Hayka i Oleksija, ali njih dvojica nisu bila u kući. Kasnije sam saznala i to da njih dvojica nisu znali kako su te cure bile u kući. Baš krasno. Od tog momenta laptop i ostale vrijedne stvari nikad ne ostavljam izvan svoje sobe.

Kolo sreće odlučuje o čišćenju

Na red je došlo i održavanje naše kućice. Dnevni boravak, blagovaonica, kuhinja, dvije kupaonice i šest spavaćih soba sadrži naša trokatnica pa treba to sve držati pod kontrolom. Da ne bi bilo svađe tko će što čistiti i s kim, tu nam uskače takozvano kolo sreće.

Svake nedjelje opalimo generalku po kući, a zahvaljujući kolu znamo što je čija zadaća. Za svaki dio kuće pobrinu se dvije osobe, a samo jedan stanar treba usisati i očistiti stubište. Ne moram ni isticati da je to najlakši i najbrži dio čišćenja pa kad vidiš svoje ime na kolu pored stubišta, baš ti bude nekako drago.

Kolo sreće i ostale bitne stvari i zapisi u kući

Problemi s akustikom

Za kraj sam ostavila jedan mali problem, ako ga tako mogu nazvati. Plava kuća je izgrađena, kao i većina ostalih kuća u Narviku, od drveta, tako da ponekad imamo problema s akustikom. Pritom prvenstveno mislim na sebe jer me zapala soba iz koje čujem apsolutno svaki korak po kući. Sad dodajte tomu i prvog susjeda Hayka koji uživa u death metalu na zvučnicima, Bernharda koji se kreće po stepenicama kao slon (zovemo ga Austrian elephant), pjeva i svira gitaru te Oleksija koji se jako glasno smije. No ne mislim da je i drugima lako. Genima s majčine strane mogu zahvaliti na vrlo intenzivnom i glasnom smijehu pa ponekad u sitne sate udružim snage s glasnim Čehom Davidom zbog čega ni ostatak stanara ne može sklopiti oka. Najtiša je Francuskinja Lucile, sve dok se ne naljuti pa nam upućuje ružne riječi na engleskom sa smiješnim francuskim naglaskom.

Kako god, prag tolerancije u plavoj kući moraš postaviti vrlo visoko i onda nemaš nikakvih problema.

Oglasi

One thought on “IZ NA(R)VIKe: U plavoj kući kao u Big Brotheru

Komentiraj

