Put oko svijeta za jedan dan u Klagenfurtu

Proljetos nakon završetka godišnjeg odmora morala sam se vratiti u Zagreb, zatvoriti se u redakciju i posvetiti se vijestima i temama vezanima uz obrazovni sustav. No nekako se te godine nikako nisam mogla pomiriti da se sve do nove godine neću maknuti iz metropole. Znala sam da Aldo i ja možemo maksimalno tražiti jedan slobodan dan, pogotovo ako se radi o vikendu, pa su mi planovi oko putovanja bili ograničeni. Želja mi je obići cijeli svijet, a imam na raspolaganju 24 sata. Tad mi se nametnulo jedino logično rješenje – idemo u Austriju, točnije Minimundus u Klagenfurtu. Bolje cijeli svijet u malome, nego Zagrebu u stvarnoj veličini.

DSCN2104
Ispred Lindwurma na Neuer Platzu u Klagenfurtu. Legenda gasi da je Klagenfurt nastao na mjestu gdje je ubijen zmaj iz močvare, stoga je njegov kip zaštitni grad ovog austrijskog grada.

Iznervirana grupom entuzijasta

Buđenje i put do kolodvora već su obećavali uzbudljiv dan. Budući da smo putovali busom do Klagenfurta, na kolodvoru smo se trebali pojaviti oko pet sati. To znači da smo iz kreveta morali ustati sat ranije, što je za mene bio problem, a za Alda gotovo nemoguća misija. S obzirom da je hodao zatvorenih očiju uopće nije bilo čudno da ga je zamalo udario tramvaj. No onda smo sjeli u bus, on je namjestio kapu preko očiju i nastavio spavati.

DSCN2112
Kip Wörtherseemännchena – čovječuljka koji je prema legendi potopio grad kako bi kaznio njegove stanovnike za neposlušnost te je tako nastalo Vrbsko jezero (Wörthersee).

Iako sam imala isti plan, nekoliko naših suputnika u tome me je konstantno ometalo. Dva sjedala ispred i dva sjedala pored nas zauzela je ekipa najentuzijastičnijih purgerskih brucoša koje sam ikada imala prilike sresti ili upoznati. Svaki put kad bih pokušala sklopiti oči, oni bi ugledali neko drvo, kamen, planinu, rijeku ili prometnicu koja bi ih fascinirala pa bi oduševljeno vikali ili fotografirali. ‘Jooooj divno, teee bojeee, prekrasno’ i tako četiri sata na putu do odredišta i nazad. Dobro sam ikako u pameti bila. Moja teorija je da su nadrogirani ili poremećeni, jer pri zdravom razumu ne možeš pronaći toliku dozu oduševljenja, primjerice, u običnom kamenu pored ceste.

Aldo naravno nije imao problema s tim jer je spavao kao zaklan. Kako mi je nakon nekoliko sati pukao film, u sekundama kad bi ova četveročlana ekipa šutjela, ja sam počela ispuštati iste zvukove uzbuđenja. Valjda u nadi da ću im tako na pristojniji način poručiti da zašute. Ne baš uspješno, ali sam se bar ispuhala.

Više Hrvata u Klagenfurtu, nego u Zagrebu

Nakon skoro sat vremena čekanja ispred tunela Karavanke koji dijeli Sloveniju od Austrije, napokon smo stigli u Klagenfurt. Vrijeme nas je odlično poslužilo pa smo uživali u šetnji po starom i novom dijelu grada, odnosno od Starog do Novog trga.

Seoska kuća (Landhaus) i katedrala dvije su najpoznatije građevine koje se nalaze u renesansnom dijelu gradu. Stari trg pun je kafića, barova, restorana i trgovina. Raj za šopinholičare i kavopije. Nakon što smo pojeli najsočnija janjeća rebarca ikada, uputili smo se na terasu jednog od kafića da uživamo u slasticama i kavi. Tad smo shvatili da nas okružuje više Hrvata nego što je to slučaj u Zagrebu. Za svakim drugim stolom mogli smo čuti nekoga kako komunicira na našem jeziku, a svega nešto više od tri posto Hrvata i pet posto Bosanaca nastanjuje Klagenfurt. Biće da smo se našli na istom mjestu kako bi još jednom potvrdili našu kulturu višesatnog ispijanja kave.

Kad smo se pojavili na Novom trgu, prvo što smo ugledali bio je naravno spomenik zmaja Lindwurma te Rathaus ili Nova općinska zgrada. Na Novom trgu, koji se danas smatra glavnim trgom, nalazi se još kip Majke Terezije dok su spomenik osnivača grada Bernharda von Spanheima maknuli do susjednog trga.

Sve u svemu, sladak maleni grad kojeg je bilo zanimljivo posjetiti, ali po meni ne i nastaniti isti.

DSCN2128-horz
Poziram ispred najvećeg modela Bazilike sv. Petra u Rimu; Aldo i ja ispred Chichén Itzá

Mali čovjek u malom svijetu

Nakon što smo obišli što se dalo obići po gradu, uputili smo se u Minimundus DSCN2143ilitiga put oko svijeta za tri sata. Dan nakon našeg posjeta bilo je zatvaranje sezone tako da smo bili među zadnjima koji su posjetili ovaj park u 2014. godini. Ne baš tako posebna čast, ali eto htjela sam spomenuti.

Minimundus se prostire na 26.000 četvornih metara koje popunjava oko 170 najvažnijih građevina iz Austrije i svijeta u omjeru od 1:25. Među mnoštvom zanimljivih minijatura nalazi se i Svjetionik Rt Verudica iz Pule. Mislim da mi imamo puno boljih i zanimljivijih građevina koje su mogli predstaviti, ali eto nekako je odluka pala na svjetionik. Opet bolje išta nego ništa.

DSCN2152Dok smo obilazili građevine, odnosno minijature istih, Aldo me je konstantno upozoravao da ne izazivam sudbinu jer bi se vrlo lako moglo dogoditi da zapnem, upadnim u vodu i slično. Koga da lažem, zna da su mi to uobičajene i svakodnevne aktivnosti. Uz to počeli smo zanimljivu igru, nabrajati koje smo od ovih građevina vidjeli uživo. Aldo je pobijedio, no još sam ja mlada te trebam još svijeta vidjeti i proći. Naravno, to i planiram.

Ne znam koliko je moguće riječima i slikama predočiti čudo koje se nalazi u Minimundusu, samo ću reći da je bio jako lijep osjećaj vidjeti sve te građevine, pa makar umanjene za 25 puta. Dobiješ želju da sjedneš u avion te obiđeš svaki od modela u stvarnoj veličini.

Kao što sam već spomenula, najveći model, to jest s najvećim brojem mramornih pločica je Bazilika sv. Petra, a najviša CN-ov toranj u Torontu. Ne mogu se sjetiti koliko su točno vremena proveli gradeći iste, no radi se o nekoliko mjeseci i utroši se povelika svota eura.

Eiffelov toranj, Sagrada Familia, Taj Mahal, Atomium, Space Shuttle… samo je dio čarolije koja vas čeka u Minimundusu. Iz nekog razloga najveći red uhvatio se ispred kosog tornja u Pizi. Naravno da smo se Aldo i ja trudili ljudima upadati u kadar kako bismo ih omeli u stvaranju idealne fotografije. Pa ti pusti djecu samu među tolike igračke. Ali ponosno mogu reći, nisam oštetila nijedan model iako je bilo nekoliko kritičnih situacija.

DSCN2138-horz
Kako nisam uspjela posjetiti Grčku, bar sam se uslikala pored Panteona u Minimundusu; Informiram se o modelu ispred Eiffelova tornja.

 

Oglasi

Komentiraj

