Reykjavik: Polarni medvjedi, falusi i izazivanje požara

Kao što smo to mogli i očekivati, Reykjavik je najnezanimljiviji dio Islanda, stoga smo njegovo razgledavanje ostavili za zadnji dan boravka. Nemojte me krivo shvatiti, uživali smo mi i u metropoli, ali u usporedbi s onim što smo vidjeli i doživjeli na ostatku otoka, glavni grad nas nije ni približno oduševio. Ipak, uspjeli smo zapasti u nekoliko smiješnih situacija, obići cijeli grad te naučiti štogod novoga o islandskoj kulturi, povijesti, ali i nama samima.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
S Bernhardom i Davidom ispred skulpture Sun Voyager ili po islandski Sólfarið

Polarna svjetlost ispred ode suncu

Nakon što smo obišli sve što nas je zanimalo po otoku i potrošili zadnje plaćene minute iznajmljenog automobila, u popodnevnim satima stigli smo do zadnjeg odredišta – Reykjavika. Dočekalo nas je sunce i ugodna -2 stupnja, no dok smo pronašli hostel i smjestili se (cca 30 minuta), ponovno nas je zamela snježna oluja. No što je tu je, odlučili smo đirati po gradu po skoro nemogućim uvjetima za hodanje.

Dok moji suputnici nisu imali nikakvih želja što posjetiti, gdje se uputili i slično, uloga vodiča pripala je mojoj malenkosti. Nije nam trebalo dugo da uočimo kako Reykjavik ima istu boljku kao norveška metropola – nedostatak starinskog duha. Dovoljno je svega nekoliko minuta hodanja da shvatite kako je ovaj grad prije nekoliko stotina godina bio obična farma te preko noći postao metropola. S

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Koncertna dvorana i konferencijski centar Harpa

obzirom da sam ljubitelj starih gradskih jezgri, ovaj put je izostalo oduševljenje koje sam iskazivala, primjerice, tijekom posjeta baltičkih metropola.

Postojale su samo dvije stvari koje sam obavezno htjela vidjeti – Sólfarið i Hallgrimskirkje.

Aluminijska skulptura Sólfarið, suprotno mišljenju mnogih turista, ne predstavlja  vikinški brod, nego je zapravo brod snova i oda suncu koja simbolizira nadu i svijetlo. S druge strane, kako je umjetnik Jón Gunnar Árnason bolovao od leukemije u vrijeme dok je stvarao Sólfarið, mnogi tvrde da bi njegova skulptura trebala predstavljati brod koji prevozi duše u carstvo smrti. Unatoč zanimljivim pričama i simbolici koja se veže uz Sun Voyager, moram priznati da mi je doživljaj jedino uspjela popraviti polarna svjetlost koja se za vrijeme našeg boravka pojavila na nebu.

Uputili smo se potom prema katedrali Hallgrimskirkje. Još kao dijete kad sam prvi put čula za Reykjavik te vidjela pokoju sliku, iz glave mi nije izlazio izgled ove crkve. Za mene je predstavljala pravi primjer sjevernjačke građevine koja odiše hladnoćom. Jedva sam čekala da se nađem ispred nje te vidim hoću li biti zadivljena njenom masivnošću, ljepotom i hladnoćom. Pa recimo da je bio pun pogodak. Hallgrimskirkje je, za sada, najljepša katedrala koju sam imala prilike vidjeti. Čak je prestigla i Sagradu Familiju u Barceloni koja je dugo godina čvrsto držala prvo mjesto .

DSCN2491-horz
Ispred katedrale Hallgrimskirkje nalazi se kip Leifura Eriksona, Vikinga za kojeg se vjeruje da je prvi otkrio Ameriku.

Kako je katedrala u kasnim večernjim satima bila zatvorena, ponovno smo se vratili sljedećeg dana, platili šest eura, čekali u redu 15-ak minuta te se popeli do vidikovca koji se nalazi na vrhu 75 metara visokog tornja. S vidikovca se prostire pogled na cijeli Reykjavik, planine Akrafjall i Esja i obalu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kako smo se u katedrali našli netom prije početka meditacije i sviranja orgulja, zadržali smo se nekoliko minuta da vidimo kako to izgleda u luteranskoj crkvi. Nisam neki autoritet kad su orgulje u pitanju, no rekla bih da svećenik koji je svirao na preko 5.000 cijevi, taj posao nije najbolje svladao. Meditaciju, pak, nismo mogli ozbiljno shvatiti zbog presmiješnog islandskog jezika.

Što se tiče unutrašnjosti katedrale, ostavlja isti dojam kao i sa spoljašnje strane – praznina i hladnoća.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Orgulje u najvećoj islandskoj katedrali koje sačinjava preko 5.000 cijevi

‘Off the map’ pa stopiraj do hostela

Dok smo u danima istraživanja ostatka Islanda započeli sa šalom ‘Off the road, off the road‘, u Reykjaviku smo se sasvim neplanirano David i ja naši ‘off the map’.

Lucile i Bernhard odlučili su navečer potražiti kakvu pivnicu u gradu dok smo se David i ja uputili prema hostelu gdje smo imali namjeru kartati i ubrzo zagrliti jastuk te utonuti u san. Recimo da nije sve krenulo po planu. Iako je Reykjavik mali grad te smo imali kartu pri ruci, uspjeli smo se izgubiti više puta. U početku jer

DSCN2498
Niz šarenih kuća po ulicama Reykjavika

smo bili prelijeni tražiti kartu, a potom jer nismo čitali svih 20-ak slova u nazivima ulica nego smo po nekoliko početnih slova zaključivali da su upravo to ulice koje mi vidimo na karti. Ulica po ulica, metar po metar, našli smo se u dijelu grada kojeg više nismo mogli naći na karti.

Između navale smijeha i šala na vlastiti račun, uspjeli smo zaustaviti jedan par na ulici da nam pomogne. No ljubazni Islanđani su nas odlučili odbaciti autom do našeg hostela, ili su shvatili da je to jednostavnije od objašnjavanja puta. Kako se David uvijek hvali svojim izviđačkim iskustvom te ja svojom orijentacijskom sposobnošću, morate znati da nam je bilo jako teško priznati da smo se izgubili. No kad smo nakon nekoliko sati stigli u hostel, doznali smo da ni ostatak družine nije briljirao u snalaženju gradom. Iako su samostalno pronašli put, umjesto pola sata koliko bi inače trajao put, prema Bernhardovu nahođenju došli su do odredišta sat vremena kasnije.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pogled prema staroj luci
DSCN2561
Na staroj luci ispred ‘mog broda’. Nakon ovoga nisam mogla uvjeriti ostalu četvorku da sam bogatašica koja krije svoj imutak kao zmija noge, ali eto ispalo da su u laži kratke noge. Samo smo trebali doći na Island da me provale. Bujna mašta, što da kažem.

Napokon sam našla polarnog medvjeda

Kad sam se doselila u Norvešku, odmah sam svojim kolegama i sustanarima objasnila kako mi je želja vidjeti polarnog medvjeda, plivati s njim i ako je moguće snimiti novu božićnu reklamu za Coca Colu u kojoj bih uz medvjeda i ja imala značajnu ulogu. Kako za sad stvari stoje, u sam živinu vidjela jedino na limenci norveškog piva Isbjørn.

Kad smo krenuli na Island, šala oko mog plivanja s polarnim medvjedima postala je sve učestalija. I tako dok smo hodali ulicama Reykjavika, kao grom iz vedra neba ispred mene se pojavio glavom i bradom veliki bijeli medvjed. Naravno da sam počela skakati od sreće kao malo dijete dok su me Lucile i Bernhard naslikavali, a David nakon nekoliko minuta pokušavao odlijepiti od isbjørna (polarni medvjed na norveški).

DSCN2546
S polarnim medvjedom ispred suvenirnice

Muzej penisa

Kad je završilo moje kreveljenje s novim kućnim ljubimcem, uputili smo se do najposebnijeg muzeja kojega sam do sada posjetila – Islandski falološki muzej ilitiga muzej penisa. Da stvar bude zanimljivija nalazi se odmah pored Crvenog križa.

Po cijelom gradu polijepljeni su plakati i reklame muzeja u kojemu možete naći spolne organe preko 90 životinja (kitova, tuljana i kopnenih sisavaca) i čak penis i testise odraslog muškarca. Muzej ukupno broji preko 300 falusa, a za uspomenu možete kupiti i pokoju stvarčicu u suvenirnici. Tako pored razglednica s penisima raznih oblika, veličina i dekoracija, možete kupiti majice, plišane penise, sofe u obliku falusa i slično.

page2

S obzirom da je Island, između ostaloga, zemlja najstarije parlamentarne demokracije, zanimljivo je bilo naći se ispred zgrade njihova današnjeg parlamenta Alþingishúsið. Potom smo se prošetali do katedrale Krista kralja, gdje sam se posebno iznenadila kad sam na oglasnoj ploči vidjela da svake nedjelje održavaju litavsku misu. Zatim sam doznala da Litvanci čine jednu od najbrojnijih etničkih manjina na Islandu.

Ova kršćanska katedrala pomalo podsjeća na luteransku Hallgrimskirkje, no ipak je unutrašnjost bogatija i toplija. Također nam je poslužila i kao utočište gdje smo se na koju minutu ugrijali prije nastavka razgledavanja.

DSCN2572-horz
Kip ispred katedrale Krista kralja zanimljiv je zbog križa križa koji pod sunčevom zrakama stvara zelenu svjetlost.

Na obližnjem brdu Öskjuhlíð nalazi se popularno spremište vode Perlan. No kako smo ranije uživali u pogledu na Reykjavik s vidikovca i već smo bili kratki s vremenom, nismo se uputili skroz do vrha.

Lagano se bližio kraj našeg putovanja pa smo iskoristili još malo vremena da obiđemo rubne dijelove grada, nešto pojedemo, spremimo se i uputimo prema aerodromu Keflavik.

DSCN2591
Ispred gradske vijećnice okuplja se omladina te igra nogomet. Nema veze što je temperatura ispod nule, mladići i djevojke se hrabro skinu u kratke hlače i majice te uživaju u sunčanom danu šutajući loptu.
page
Grafiti su vrlo česta pojava po zidovima Reykjavika. Posebno smo se nasmijali zadnjem ‘Ibiza del Norte’

Podmetanje požara na aerodromu i Minina smrt

Prije nego što smo odletjeli iz Reykjavika nazad u Norvešku, ludi Čeh i Austrijanac su zamalo zapali u velike probleme. Ako se sjećate iz prošlih tekstova, na početku putovanja svi smo se uključili u projekt ‘Mina og løven‘, koji je trebao završiti u trenutku kad napustimo Island.

Tad su se David i Bernhard dosjetili odličnog kraja – žrtvovati Minu, odnosno zapaliti je ispred aerodroma. Lucile i ja nismo na to previše obraćale pažnju jer nismo mislile da će to doista napraviti. I dok smo mi bile ispred aparata i printale naše karte, osjetile smo miris paljevine i dima. Okrenule smo se prema prozoru i ugledale Davida kako pozira sa zapaljenom knjigom u ruci dok ga je Bernhard fotografirao. Tad im je prišao zaštitar, s tko zna kakvim mislima u glavi, i zamolio ih da odmah ugase plamen i napuste ‘mjesto zločina’.

S osmjehom na licu, pridružili su nam se u redu za check in dok smo Lucile i ja galamile, čudile se i prigovarale jer smrde. I tako smo stigli do konca naše islandske avanture.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Zadnji dan projekta ‘Mina og løven’
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
David odaje pošast Mini dok je žrtvuje za ‘više dobro’ ispred Keflavika
Oglasi

One thought on “Reykjavik: Polarni medvjedi, falusi i izazivanje požara

Komentiraj

