Spletom okolnosti postala sam najpoznatiji brico u Narviku

Povratkom sunca i dnevnog svjetla prestali smo ignorirati zapuštene frizure, višak kilograma i ostale stvari za koje smo tijekom tame imali izgovor ‘ionako nas nitko ne vidi’.

Najviše problema s frizurama ima muški dio mojih sustanara, a kako je minimalna cijena šišanja u Narviku negdje oko 100 eura, uloga glavne frizerke u plavoj kući pripala je meni. Moglo bi se reći zbog stečenog iskustva, iako nemam ni dana radnog staža kao frizerka. Navedeno iskustvo svodi se na onih nekoliko puta kada sam sama sebi obrijala glavu. Ali na nagovor Oleksija, Hayka, Davida i Bernharda, već nekoliko mjeseci uspješno vodim frizerski salon ‘Toilet‘, a naravno posao obavljam pro bono.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bernhard sretan, ali i uplašen, netom prije šišanja.

Frizerski salon u kupaonici

Moji prvi frizerski koraci u plavoj kući nisu bili pretjerano zahtjevni. Uzela sam brijaću mašinu i obrijala 95 posto Oleksijeve glave. Ostalih pet posto Ukrajinac ne šiša nego pušta repić koji je sad poprilično dug. Uzor mu je neki Kinez, Japanac nemam ni ja pojma, ali u svakom slučaju zanimljiv i hrabar izbor frizure.

Kad se pročulo po kući da baratam škarama i mašinom, na red je stigao i Hayk. U tom sam slučaju proširila područje djelovanja i na bradu. Nema teorije da je 28-godišnji Armenac oblikuje, a da pritom nije vidna razlika između lijeve i desne strane.

S obzirom da sve zahvate obavljam u kupaonici, odnosno toaletu, frizerski salon smo logično nazvali ‘Toilet’.

Napredni level

Prolazili su dani, pa i nekoliko mjeseci dok Čeh nije shvatio da više ne može hodati po gradu s busenom koji mu je izrastao na glavi. Stoga je jednog dana, naoružan hrabrošću, došao s idejom da se uhvatim i njegove frizure.

Moram priznati da mi nije bilo svejedno jer je postojala realna šansa da ga osudim na nekoliko tjedana konstantnog pokrivanja glave. No odlučni David je inzistirao pa sam pristala. Uzela sam škare, rekla Čehu da se krene moliti, te se bacila na posao.

Nekih 30-ak minut kasnije, David je izašao iz frizerskog salona zadovoljan uz riječi ‘vidimo se za dva mjeseca’. Eto stekoh još jednu stalnu mušteriju. Tko bi rekao da će mi ikada u životu koristiti iskustvo koje sam stekla eksperimentirajući na vlastitoj glavi (nekada i neuspješno).

Najzahtjevniji i najhrabriji klijent

Jedan od najkritičnijih svakako je bio Bernhard, no nije mi ni padalo na pamet da se uhvatim njegove kose. Ipak kad je Austrijanac shvatili da mjesec dana nije skinuo kapu s glave, došao mi je s riječima ‘ili me šišaj ili ću puštati kosu do kraja projekta’. Ne mogu vam opisati koliko je situacija već bila kritična, tako da sam odlučila riskirati i uhvatiti se u koštac s užasno gustom i oštrom grivom koju je uzgajao skoro pola godine.

Nije mu bilo svejedno pa je odlučio ne gledati u ogledalo. Lucile je odlučila snimati cijeli proces u slučaju ako me Bernhard odluči tužiti pa da ima dokaz.

page1.Koliko god nas je bio strah od ishoda, nismo se mogli prestati smijati. Pogotovo ja, svaki put kad bih ugledala Bernhardovu prestrašenu facu.

2. Da razbijemo tremu i riješimo se nervoze morali smo odraditi kratko imitiranje poznatog Bernhardova zemljaka.

3. Trenutak kad sam postala svjesna da ću ga stvarno šišati te odlučila izbaciti Lucile iz kupaonice da ne smeta.

4. Kad sam ja napokon skupila hrabrosti, onda se Bernhard zaledio.

page25. Bernhard je počeo očajavati nakon prvog zvuka škara. Mislim da se u ovom trenutku još premišljao je li kasno odustati.

6. Dok je još imao hrabrosti gledati u ogledalo što mu radim od glave.

7. Strah je prevladao pa je ostatak ‘tretmana’ držao oči zatvorene. Kaže, tako je bolje i za mene i za njega. Samo me zamolio da ja svoje oči cijelo vrijeme držim otvorene.

8. David se pojavio s mrkvom u salon te pokušao unijeti nemir pitanjima ‘zašto si napravila ovdje rupu’, ‘je si ovo napravila namjerno’ i slično. Uskoro sam ga izbacila iz radnje jer se Bernhard počeo tresti.

page39. Trenutak kad Bernhard doznaje istinu, tj. da prije Narvika nisam nikoga šišala, osim sebe. Sreća pa sam mu to otkrila pred kraj friziranja.

10. i 11. Zadnji koraci, usudio se pogledati u ogledalo te se nasmijati.

12. No kad je čuo zvuk mašine za brijanje, mladi Austrijanac ponovno se prestrašio i zatvorio oči. Kako objašnjava, podsjeća ga na operaciju. Bilo kako bilo, nakon skoro sat vremena završila sam s friziranjem, a Bernhard je počeo skakati po kući i svima priopćavati kako je sve prošlo u najboljem redu.

Sad bar znam kad se vratim u Hrvatsku, ako ne nađem posao kao novinarka, imam asa u rukavu. Sreća da sam došla na EVS u Norvešku jer inače nikad ne bih saznala da imam potencijala postati brico 🙂

Oglasi

Komentiraj

