Zadnji dani u Narviku: (Ne)zalazak sunca i nesnosne vrućine

Istina, na Linkenu još uvijek ima snijega, ali mali Narvik je napokon dočekao svoje ljeto. Dobro, Norvežani ta tri-četiri topla dana zovu ljeto, dok ja tvrdim da je zapravo riječ o proljeću. No ne baš stabilnom proljeću jer jednog dana temperatura padne na pet stupnjeva, a već za 24 sata popne se na vrtoglavih 20 stupnjeva. Vrtoglavih kažem, jer u ovakvim uvjetima stanovnici Narvika hodaju polugoli po ulicama, izvlače kupaće kostime iz ormara, bježe na plaže, ali se ne kupaju i skapavaju od, kako oni to opisuju, paklenih vrućina.

DSCN2891

IMG_3706Doduše kad usporedim naših 20 stupnjeva s ovih norveških, istina je da je mnogo toplije. Kako lokalci kažu, drugačiji je zrak pa imaš osjećaj da je još toplije. Baš kako nam je zimus -15 djelovalo kao -30. Ali toga se ne želim prisjećati.

Sunce više ne zalazi, što znači da sam se službeno oprostila od spavanja. Ako uhvatim dva ili tri sata sna – slavim, jer najčešće ne dobijem ni toliko. Ali zato imam vremena za sve obaveze kojih je pred kraj projekta sve više i pokoji satak za sebe, to jest druženje s ostalim kolegama i sustanarima.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Baš poput penzionera, vrijeme provodimo na kupicama po obali igrajući društvene igre ili karte. Settlers of Catan nam je omiljena igra bez koje ne znamo kako ćemo preživjeti kad se vratimo u svoje zemlje.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nakon mjeseci i mjeseci provedenih uz društvene igre zaključili smo kako ćemo zbog istih izgubiti sve prijatelje, ugroziti odnose s obiteljima ili prekidati dugogodišnje veze. Ulog je velik, ali ne možemo prestati igrati.

Negdje oko 23 sata redovno se spustimo na obalu gdje provodimo po nekoliko sati igrajući igre, pokušavajući pecati (jer ribe nismo vidjeli ni na vidiku, a kamoli na našim udicama) i uživajući u suncu. Polarni dan svakako je nešto što se isplati doživjeti, samo će mi biti šok kad za nešto više od dva tjedna skupim stvari i krenem na put pa me već u Švedskoj dočeka mrak. Švedska, Danska, Njemačka, Nizozemska pa me eto na Balkan da uživam u pravoj paklenoj vrućini.

I dalje tvrdim da gubim pigment jer nikad nisam bila svjetlija. Mada me u plavoj kuću uredno zovu ‘hrvatsko crnilo’, kad dođem na naše sunce i zauzmem horizontalni položaj, ne znam što će se trebati dogoditi da me maknu u hlad. Valja nadoknaditi sve ove mjesece.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kad se Lucile uhvati fotoaparata
IMG_3918
Pogled iz spavaće sobe oko 2 iza ponoći

IMG_3920 Koliko god se veselim povratku, toliko sam i nervozna jer ću još jednom iz temelja preokrenuti svoj život. Često prigovaram i kukam na Narvik, ali mi se ipak dijelom uvukao ispod kože. A pogotovo ostali EVS-ovci s kojima sam dijelila sve najbitnije trenutke zadnjih nešto manje od godinu dana. No Češka, Slovačka, Austrija i Francuska i nisu tako daleko. Bit će tu posjeta koliko hoćeš.

Bar tako sad govorimo i kujemo planove. A i obećala sam Davidu i Zuzani da kao pravi čehoslovački turisti bar jednom moraju dobiti opekline od sunca na hrvatskim plažama pa to planiram i ispuniti.

IMG_3887
Fotografirano prije dva dana kada se sunce počelo uzdizati u 2:15h
IMG_3890
Već oko tri sata ujutro sunčeve zrake dopiru do naših prozora

Brzo će doći taj 16. lipnja kada Austrijanac i ja prvi napuštamo našu družinu, baš kao što je proletio i cijeli projekt, odnosno 10 mjeseci na drugom kraju Europe. Jedno sam sigurna, neće mi nedostajati čekanje u redu za tuš ili toalet, prigovaranje kada netko potroši svu toplu vodu ili ostavi nered iza sebe, ali je popis stvari koje će mi faliti predug za ovaj blog. Između ostaloga prizori s ovih fotografija.

No što je tu je, idemo u nove pobjede ovoga puta na poznatom mjestu.

IMG_3868
David i Zuzana se igraju ‘Prljavog plesa’
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lucile poput skakavca po obali za vrijeme zalaska
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
S češkim posjetiteljima u potrazi za što boljim kamenom kako bismo napravili što više žabica

 

Oglasi

Komentiraj

